ویزای شینگن
نوشته شده توسط : نیما راد

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ موافقت نامه‌ ای است که به برداشته شدن مرز بین ۶ کشور اروپایی انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند و در حال حاضر ۲۶ کشور اروپایی از قوانین این پیمان پیروی می‌کنند. گرد آوری شده توسط آژانس شمیران گشت و ما به شما پیشنهاد می‌دهیم مطالبی در مورد قوانین ویزای شینگن را مطالعه کنید.

شمیران گشت مجری تخصصی اخذ ویزای کشورهای اروپایی و کانادا

با ما تماس بگیرید ، مشاوره رایگان:   ۰۲۱۲۶۲۰۶۳۵۷    – ۰۲۱۲۶۲۰۶۴۷۹

موافقتنامه شینگن در سال ۱۹۸۵در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید. تمام کشورهای اتحادیه اروپا بجز بریتانیا و ایرلند وارد این پیمان شده‌اند و در حال حاضر ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند.

این ۲۶ کشور عبارت اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس. اگر اطلاعات بیشتری میخواهید کسب کنید میتوانید از موسسه شینگن هم بازدید کنید. (برای ورود به سایت رسمی شینگن کلیک کنید.).

البته ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا (غیر از چند کشور معدود مثل کلمبیا، پرو، بولیوی و…) و ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیازی به گرفتن ویزا – ویزای شینگن ندارند و می توانند به مدت حداکثر۹۰ روز به این کشورها وارد و یا خارج شوند.

ویزای شینگن

ویزای شینگن برای سفر سریع‌تر و آسان‌تر بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا که عضو این پیمان هستند، استفاده می شود. در واقع زمانی که برچسب ویزای شینگن در پاسپورت شما باشد می توانید به راحتی به یکی از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. این کشورها عبارتند از: آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک، یونان، استونی، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، ایسلند، لوکزامبورگ، لتونی، لیتوانی، هلند، مالت، لهستان، نروژ، پرتغال، اسلوونی، چک، مجارستان، اتریش و بلژیک. البته لازم به ذکر است شما برای ورود به حوزه شینگن می بایست در ابتدا به کشوری سفر کنید که از آن ویزای شینگن دریافت کرده اید. برای مثال در صورتی که شما ویزای خود را از کشور آلمان دریافت کرده اید باید ورودتان نیز به همین کشور باشد. در واقع این کشور مقصد اصلی شما خواهد بود و مکانی است که بیشترین زمان سفر خود را در آن سپری خواهید کرد. پس از آن  شما می توانید کاملا آزادانه در مدت زمان اعتبار ویزای خود به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنید. اما همانطور که می دانید برخی از کشورها مانند ایرلند و انگلیس در قرارداد کشورهای شینگن قرار ندارند و بنابراین برای سفر به این کشورها باید ویزای خود آنها را دریافت کرد. علاوه براین چنانچه می خواهید ویزای شینگن را با استفاده از دعوت نامه دریافت نمایید باید این دعوت نامه از شخصی با موقعیت اجتماعی خوب و یا شرکتی معتبر دریافت گردد تا در موفقیت شما تاثیرگذار باشد. ویزای شینگن به عنوان یکی از معتبرترین ویزا های دنیا شناخته می شود، بنابراین به علت ارزش بالایی که دارد گرفتن آن نیز ملزم به داشتن یک سری شرایط خاص خواهد بود. در ادامه به مهم ترین مسائل مربوط به ویزای شینگن می پردازیم.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 10 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: